środa, 16 lipca 2014

Kurczak pieczony w całości



Od narodzin Synka snuje się za mną jeden temat. Nie chodzi tu wcale o pizzę, tu chodzi o ... okulistę. Z jednej strony nie dopuszczam do siebie myśli, że pogorszył mi się wzrok, a z drugiej jednak co raz bardziej mi to doskwiera. Myślę sobie "jeśli lekarz tego nie diagnozuje to znaczy, że problem nie istnieje". A jednak, chyba właśnie sama się sobie podłożyłam. Zadowolona fotografowałam kurę, to z jednej to z drugiej strony, piekłam, podlewałam sosikiem... Potem zgrałam zdjęcia na kompa i na dużym ekranie zobaczyłam, że niedowidzę! Gdzie ta ostrość? Tak pieczołowicie kręciłam obiektywem, że aż co najmniej połowa zdjęć ją zgubiła. Trzeba było cykać te fotki na auto!



Potrzebujesz:

kura wiejska do 1,5 kg
kilka łyżek oliwy 
2 czubate łyżki majeranku
czubata łyżeczka słodkiej papryki
kilka szczypt grubej soli
pieprz
2 łyżki masła
2 kubki wody
(a jeśli lubisz drób z dżemem /z owocami, to potrzebujesz jeszcze kilogram morelek i działaj tak jak to było tu


Co robić?

1. Nastawić piec na 180 C termoobieg
2. Kurę dokładnie umyć i wytrzeć
3. Dokładnie wymieszać przyprawy z oliwą i powstałą pastą wysmarować mięso
4. Na dno brytfanki lub innego odpowiedniego do pieczenia naczynia, wlać wodę i włożyć kurę.
5. Przykryć folą aluminiową, tak aby zostały niewielkie szpary
6. Piec pod folią 40 minut, a potem jeszcze minimum 30 minut bez folii, ale podlewając po wierzchu sosem co jakieś 10 minut
7. Przed podaniem dobrze jest dać mięsu chwilę odpocząć













Dało się zauważyć moje niedowidzące oczy? 

3 komentarze:

  1. A ja mam pytanko, co się stało z masłem? Tzn. gdzie powinno się znaleźć? W tej masie do smarowania kurczaka? Wysmarować nim naczynie?
    Właśnie piekę swojego kurczaka - ale bez masła ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawałeczki masła kładę na kurczaku tuż przed włożeniem go do pieca. Możesz też poupychać pod skórką, ale to jest czasem trudne przy kurczaku pieczonym w całości. P.s. jak wyszedł?

      Usuń
    2. Wyszedł pyszny, soczysty.
      Pani przepis jest bardzo prosty i bardzo dobry!
      Z pewnością będę teraz piekła częściej takiego w całości :)

      Usuń